تفاوت CA BASIC و CA PRO در دستگاه سانترال PANASONIC
در سانترال تحت شبکه نرم افزاری وجود دارد که CA نام دارد. CA یک نرم افزار کاربردی بسیار سودمند است که در هنگام دریافت تماس و یا برقراری مکالمه ای با هر داخلی و یا شماره ای خارج از سانترال اطلاعات را بر روی صحنه نمایشگر رایانه شما به تصویر می کشد. در واقع این نرم افزار ابزارهایی مختلف را برای ارتقاء ارتباطات همزمان کاربران سانترال امکان پذیر می سازد.
انواع خدمات سانترال:
تعمیر تلفن، تعمیر سانترال، تعمیر فکس، تعمیر سیستم های مخابراتی:
- تلفن بیسیم
- تلفن رومیزی
- تعویض انواع تونر ، کاربن ، کارتریج ، فیلم ، ریبون ، درام
- تعمیر تلفن سانترال (دیجیتال ، هایبرید ، اختصاصی پاناسونیک)
- فکس (کاربنی ، حرارتی ، لیزری
- تعمیر سانترال ( کم ظرفیت ، پرظرفیت ، تحت شبکه )
- عیب یابی دستگاه و خطوط داخلی و شهری شما
- برنامه ریزی انواع مراکز تلفن سانترال از قبیل: TDA600,TDA200,TDA100,TD500,TES824
- فروش سانترال و خرید سانترال های مختلف
- داکت کشی و کابل کشی توسط افراد مجرب و فنی
- و ...
Sip phone سیپ فون چیست و در کدام دستگاه سانترال کاربرد دارد؟
Sip پروتکل و یا یکی از مجموعه راه های اتصال صدا بر روی بستر اینترنت است. Sip در واقع یکی از قدرتمند ترین این راه ها و مسیرهای ارتباطی است که باعث می شود کلیه محصولات صرف نظر از برند ویژگی که دارند در صورت تبعیت از این پروتکل بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در اقع sip را می توان یکی از مهم ترین و پایه ای ترین قسمت یک ارتباط دانست.
پاناسونیک در سری دستگاه سانترال پرظرفیت خود امکان ارتباط اینترنتی را برای کاربران خود فراهم کرد اما این ویژگی را به دو دسته محدود و نا محدود دسته بندی کرده است:
بهره گیری از ارتباط اینترنتی به صورت محدود (voip)
در سانترال پرظرفیت سری دیجیتال (TDA) این ویژگی به دو روش امکان پذیر است :
ارتباط چند تلفن تحت شبکه به یکدیگر
ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
بهره گیری از ارتباط اینترنتی نامحدود (VOIP)
در سانترال پرظرفیت سری TDE با وجود کارت های TDE0110 و TDE0111 به راه اندازی محصولی مبتنی بر IP تلاش شده است که در این زمینه پاناسونیک بسیار موفق بوده است، با نصب این کارت ها بر روی دستگاه سانترال به راحتی می توان از سرویس های نامحدود ی بهره برد.
در این سیستم با کمک گرفتن از کارت های TDA0470 و TDA0490 می توان ، چند سانترال و یا چند تلفن تحت شبکه را به یکدیگر امکان پذیر می کند. در این سرویس فقط می توان از تلفن تحت شبکه سری NT پاناسونیک استفاده نمود.
مانند:
امکان بهره گیری از موبایل به عنوان یک داخلی
امکان استفاده از انواع تلفن های تحت شبکه با هر برندی
ممکن ساختن بهره گیری از کامپیوتر به عنوان تلفن داخلی
امکان ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
و......
اقدامات مناسب برای ارتقا سانترال کم ظرفیت چیست؟
در شرکتهای کوچک برای بهینهسازی تماسها اغلب از سیستمهای سانترال کمظرفیت استفاده میشود که این سیستمها در هنگام توسعه شرکت قابلاستفاده نیست و برای این منظور باید به فکر چارهای افتاد
شرکتها و مجموعهها همواره در حال پیشرفت هستند. رد این مجموعهها برای افزایش سرعت پیشرفت از افرادی کاری دعوت به همکاری میکنند که درنهایت این دعوت به همکاری موجب توسعه سازمان و افزایش تعداد کارکنان میشود. این افزایش تبعاتی خاص دارد که در تکتک زمینه به چشم میخورد. اما اولین نکتهای که در نظر گرفته میشود ایجاد فضایی برای این افراد برای اشتغال به کار و همچنین قرار دادن تجهیزاتی ارتباطی برای برآورده ساختن نیازهای سیستم است.
آیا قصد خرید خط 4 یا 5 رقمی را دارد؟
آیا تعداد خطوط شهری قابلافزایش است؟
آیا به گسترش دفتر کار خود در محدوده جغرافیایی تمایل دارد؟
کارکنان خود را تا چه تعداد در نظر گرفتهاید؟ آیا تعداد خاصی در نظر دارید و یا با افزایش کارها تمایل به جذب کارمند دارد؟
اگر محیط کار دارای دفاتر و یا کارخانهای در منطقه دیگری است تمایل به یکپارچهسازی آنها با یکدیگر را دارد؟
سانترال
مدیرانی که در پاسخ به سؤال 4 و 5 گزینه بله را انتخاب میکنند و نیاز به یکپارچهسازی دفاتر خود را احساس میکنند باید با توجه به سؤالات 1تا3 از سری تحت شبکه پاناسونیک استفاده نمایند. تفاوت این دو سری پرظرفیت در قابلیت اتصال از راه دور و یکپارچهسازی مراکز تلفن با یکدیگر است که این ویژگی بارز محصولات سری KX-TDE100/200/600 است.
پاسخ به این سؤال و سؤالاتی اینچنینی به فرد کمک میکند تا بتواند بهترین انتخاب را متناسب با ویژگی و قابلیتهای هر دستگاه داشته باشد اما بیشتر شرکتهای اینچنینی هنگام ارتقاء دستگاه از کمظرفیتترین دستگاه سری TDA استفاده میکنند مانند KX-TDA100 و KX-TDA100D
همچنین با توجه به محدودیتهای KX-TDA100 در جای دادن کارت اغلب شرکتها از KX-TDA100D استفاده میکنند با این تفاوت که در کنار ارتقاء مرکز تلفن خود، تلفن سانترال خود را نیز ارتقاء میدهند (از حالت هایبرید به حالت دیجیتال)